Even Googlen, we doen het bijna automatisch wanneer we op zoek zijn naar informatie. Er is ontzettend veel informatie online beschikbaar en dat is handig. Zoek je naar een fietsenmaker in de buurt, dan voorziet Google je van een lijstje met bedrijven. Ook jouw bedrijf is waarschijnlijk aan Google toegevoegd. Vaak gaat dit automatisch, bijvoorbeeld omdat een bedrijf ingeschreven is bij de Kamer van Koophandel.

Het is handig om de gegevens over jouw bedrijf in Google zelf te beheren. Je kunt je bedrijf verifiëren via Google Mijn Bedrijf. Als een bedrijf nog niet geverifieerd is, dan zie je onderaan het blokje ‘Ben je de eigenaar van dit bedrijf’ staan.

Hoe kun je jouw bedrijf in Google verifiëren?

Is je bedrijf nog niet geverifieerd, dan kun je op de link klikken in het blokje – ook wel knowledge panel genoemd. Je logt dan in met je Google Account en doorloopt de stappen. Tot slot bevestig je dat jij echt de eigenaar van het bedrijf bent.

Hoe vul je het bedrijfsprofiel in?

Als dat allemaal geregeld is, kun je de bedrijfsgegevens invullen. Zorg dat dit zo compleet mogelijk is.

De basiselementen om toe te voegen zijn:

  • Openingstijden
  • Logo
  • Telefoonnummer
  • Beschrijving
  • Foto’s en video’s
  • Een primaire en overige categorieën
  • Servicegebied


Nadat je alle informatie hebt ingevuld, is het belangrijk om de gegevens regelmatig te blijven updaten. Zo weet je zeker dat je bestaande en nieuwe klanten altijd over de juiste informatie beschikken.

Into M ondersteunt jouw organisatie met:

De inzet van social media

Communiceer gericht met klanten over (nieuwe) producten of diensten.

Meer info »

Adverteren op social media

Genereer aandacht door te adverteren via social media.

Meer info »

Prettig leesbare mailings

Digitale nieuwsbrieven met gevarieerde onderwerpen voor jouw bedrijf.

Meer info »

Marketing­­ondersteuning

Vormgeven van een goed marketing- en communicatieplan.

Meer info »