Je kent het vast: een goed gesprek met een geïnteresseerde prospect, het klikt, maar uiteindelijk komt het (nog) niet tot een samenwerking. Zonde? Niet per se. Als je zorgt dat deze persoon aan je maillijst wordt toegevoegd, blijft hij jouw naam zien en jouw expertise onthouden. Zo blijft de deur open, ook als die nu nog even op een kier staat.

Waarom het slim is om prospects aan je maillijst toe te voegen

Wanneer iemand interesse heeft getoond, is dat hét moment om de relatie op te bouwen. Door een prospect toe te voegen aan je maillijst, kun je op een laagdrempelige manier laten zien waar je voor staat. Je deelt waardevolle informatie, nieuws en tips die aansluiten bij hun situatie. Daarmee bouw je vertrouwen op en positioneer je jezelf als deskundige. En dat zonder extra telefoontjes of losse follow-up mails.

Daarnaast vergroot je de kans dat een prospect op een later moment alsnog klant wordt. Misschien is er nu nog geen behoefte, maar over een paar maanden wel. Doordat je met regelmaat in beeld blijft, ben jij de eerste aan wie ze denken als het zover is. En zelfs als iemand nooit klant wordt, kan jouw content wél leiden tot doorverwijzingen of positieve naamsbekendheid.

Een maillijst is niet alleen handig voor nieuwe klanten, maar ook voor je marketingefficiëntie. Alle prospects ontvangen automatisch de informatie die je toch al deelt met je bestaande klanten: nieuwsbrieven, tips, updates of acties. Je hoeft dus geen aparte lijsten bij te houden of handmatig te mailen. Dat scheelt tijd én zorgt voor een consistente uitstraling.

Door structureel te werken met een goed onderhouden mailinglijst, creëer je een professionele basis voor groei. Je communiceert slimmer, persoonlijker en effectiever. En je weet: wie zichtbaar blijft, wordt onthouden.

Let op! Je hebt van een prospect wel toestemming nodig om te mogen mailen

Into M ondersteunt jouw organisatie met:

De inzet van social media

Communiceer gericht met klanten over (nieuwe) producten of diensten.

Meer info »

Adverteren op social media

Genereer aandacht door te adverteren via social media.

Meer info »

Prettig leesbare mailings

Digitale nieuwsbrieven met gevarieerde onderwerpen voor jouw bedrijf.

Meer info »

Marketing­­ondersteuning

Vormgeven van een goed marketing- en communicatieplan.

Meer info »