Iedere levensfase brengt andere vragen en uitdagingen op financieel gebied met zich mee. Dat geldt natuurlijk ook voor senioren. Het kan interessant zijn om extra aandacht te besteden aan deze groep (potentiële) klanten, bijvoorbeeld met betrekking tot seniorenhypotheken. Maar hoe bereik je deze klantgroep op een passende manier?
Senioren bereiken via e-mail
Een goede manier om senioren te bereiken is via e-mail. Volgens het CBS gebruikt 96 procent van de senioren tot 75 jaar e-mail. Zij doen dit vooral op een computer, laptop of tablet. Met het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief ben je dus al goed op weg. In die nieuwsbrief kun je regelmatig een artikel plaatsen over de seniorenhypotheek. In de rapportage zie je precies wie het artikel opent. Zo weet je meteen bij welke klanten je kunt aanhaken met een gericht gesprek.
Gerichte mailings voor senioren
Je kunt ook kiezen voor een aparte mailing specifiek voor senioren. De onderwerpen stem je dan helemaal af op hun vragen en behoeften. Belangrijk is dan wel dat je de leeftijd van je klanten goed geregistreerd hebt in je systeem.
Inzetten van APK-mails
Daarnaast heeft Into M verschillende APK-mails, waaronder speciaal voor oudere klanten. Vanuit deze mails komen klanten op een kort vragenformulier. Op basis van hun antwoorden kun je gericht het gesprek aangaan. Wil je hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op.
Seniorendoelgroep op social media
Tot slot: ook op social media kun je senioren goed bereiken. Facebook is nog altijd het populairste kanaal onder deze doelgroep. Je kunt berichten plaatsen op je eigen pagina voor organisch bereik, of kiezen voor gerichte advertenties. Dat is een effectieve manier om op te vallen, makkelijker contact te leggen én eventueel nieuwe mailadressen te verzamelen.
