Verstuur jij al een verjaardagsmail naar je klanten? Klanten waarderen dit en zien het als een hoge vorm van attentie.

Verjaardagsmails zijn een typisch voorbeeld van event driven e-mails. Je creƫert hiermee een positieve houding van de klant ten opzichte van je bedrijf.

Event driven e-mailmarketing houdt in dat je inhaakt op evenementen die jaarlijks, dagelijks of op een ander specifiek moment terugkeren.

Betere relatie

Dit soort e-mails worden vaak positief ontvangen, omdat je de mail verstuurt op een moment dat voor je klant relevant is. Het zorgt voor een betere relatie tussen jou en je klant.

Door het versturen van verjaardagsmails krijg je een voorsprong ten opzichte van de concurrentie. Je kunt er zo namelijk voor zorgen dat mensen een voorkeur ontwikkelen voor jouw bedrijf ten opzichte van je concurrenten.

Een aantal tips
  • Bedenk op welk moment je de verjaardagsmail wilt laten versturen. Je hoeft niet per se op de dag zelf een e-mail te sturen: het kan ook al in aanloop naar de verjaardag.
  • Wees niet huiverig voor het gebruik van aanbiedingen in je event driven e-mails. Veel consumenten vinden het helemaal niet erg om een verjaardagsmail te ontvangen die commercieel getint is.
  • Zorg ervoor dat je klantenbestand up-to-date en correct is.
  • Je kunt verjaardagsmails ook in de B2B markt gebruiken. Bijvoorbeeld om een bedrijf te feliciteren dat het 5 jaar bestaat!


Benieuwd wat verjaardagsmails voor jouw bedrijf kunnen doen? Neem dan gerust contact met ons op.

Documenten

NIEUWSBRIEF

 Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

                    

Go to top