Je wil graag weten hoe het met je klanten gaat en wat ze van je dienstverlening vinden. Ieder jaar alle klanten bezoeken is echter nagenoeg onmogelijk. Hoe kom je er dan achter of je klanten tevreden zijn met jouw diensten?

Persoonlijk contact blijft belangrijk. Zo kun je iemand vragen hoe tevreden hij of zij is met jouw diensten en wat eventuele verbeterpunten zijn voor de toekomst. Helaas lukt dit niet altijd. Dan moet je op zoek naar andere mogelijkheden om de mening van je klanten te horen.

Klanttevredenheidsonderzoek

Een enquête of klanttevredenheidsonderzoek (KTO) is een goede manier om klanten naar hun mening te vragen. Je kunt hiermee eenmalig of periodiek (bijvoorbeeld jaarlijks) een aantal vragen aan je klanten stellen. Zo krijg je feedback op je dienstverlening.

Aandachtspunten

Een aantal punten om rekening mee te houden:

  • Zorg dat de enquête binnen een paar minuten in te vullen is. Klanten hebben vaak geen behoefte om er langer mee bezig te zijn. Je kunt dus maar een paar vragen stellen,
  • Geef aan waarom je dit doet. Benoem daarbij extra wat het voordeel is voor de klant,
  • Koppel de reacties terug naar klanten zodat zij zien dat je er daadwerkelijk iets mee doet,
  • Zorg dat iedereen binnen je bedrijf op de hoogte is van de enquête en er ook achter staat,
  • Ga aan de slag met de uitkomsten.


Wil jij weten wat een enquête of klanttevredenheidsonderzoek voor jou kan betekenen? Wij informeren je graag over de mogelijkheden die Into M biedt.

Documenten

NIEUWSBRIEF

 Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

                    

Go to top