WhatsApp is ook op zakelijk gebied een makkelijke manier van communiceren. De chatdienst wordt steeds vaker gebruikt om kort en bondig met klanten te communiceren. Hiervoor is er een zakelijke versie van WhatsApp.

Dat heeft verschillende voordelen. Welke?

Het grootste voordeel is dat je met WhatsApp Business een eigen profiel hebt voor je bedrijf. Je kunt hiervoor je zakelijke telefoonnummer gebruiken. Hierdoor lopen zakelijke en privé berichten niet meer door elkaar.

Desktop

Op je smartphone kun je een zakelijk account gebruiken naast je privé-account. Daarnaast kunt je Whatsapp Business ook op de computer of laptop gebruiken. Dat is zeker op kantoor erg handig.

Automatisch antwoorden

Net als bij e-mail kun je bij WhatsApp Business ook een automatisch antwoord instellen, bijvoorbeeld als je afwezig bent. Deze functie kun je daarnaast gebruiken om nieuwe klanten welkom te heten of om veel gestelde vragen te beantwoorden. Via verzendlijsten kun je zelfs berichten instellen om die op een later moment te verzenden.

Bedrijfspagina

In Whatsapp Business kun je een bedrijfspagina maken. Hier kun je bijvoorbeeld het mailadres, een korte beschrijving van het bedrijf en de website op zetten.

Daarnaast is het mogelijk om klanten rechtstreeks vanuit de nieuwsbrieven te laten WhatsAppen. We voegen dan het WhatsApp-icoontje toe aan de nieuwsbrief. Als klanten daarop klikken, komen ze meteen op je bedrijfsprofiel.

Tip


WhatsApp is een laagdrempelige manier van communiceren. Probeer toch alleen noodzakelijke berichten te sturen. Als je te veel berichten stuurt, kan dat ergernis oproepen bij je klanten.

Wil je meer weten over WhatsApp Business kijk dan op de helppagina van WhatsApp.
https://faq.whatsapp.com/nl/

Documenten

NIEUWSBRIEF

 Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

                    

Go to top