Een foto zegt meer dan duizend woorden. Het is een oud gezegde, maar het klopt nog steeds helemaal. Foto’s zijn ontzettend belangrijk. Tegenwoordig is er heel veel informatie te vinden, zeker op internet. Een goede foto springt eruit en trekt de aandacht van de lezers. Zo kun je jouw content onderscheiden van anderen.

Voor een social media post of een artikel in de nieuwsbrief kun je natuurlijk gebruik maken van rechtenvrije stockfoto’s. Maar een persoonlijke foto is veel sprekender. Geeft een medewerker in een artikel in de nieuwsbrief bijvoorbeeld een aantal tips? Dan is het leuk om hier een foto van de medewerker bij te voegen. Dat spreekt lezers aan en zorgt ervoor dat het artikel beter gelezen wordt.

Maar hoe zorg je voor een goede portretfoto? Natuurlijk kun je een fotograaf inhuren om portretfoto’s van je medewerkers te maken. Het voordeel is dat je zo professionele beelden in dezelfde stijl hebt. Maar hier hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan.

Daarom kun je er ook voor kiezen om te werken met bestaande portretfoto’s van je medewerkers. Waar moet je op letten bij het kiezen van een goede portretfoto? Wij zetten een aantal belangrijke tips voor je op een rij:

Gezichtsuitdrukking

Een goede portretfoto laat iemand zien zoals hij of zij in het echte leven is. Heeft iemand vaak een brede glimlach, dan is het mooi als je dat ook terugziet op de foto. Kijkt iemand juist altijd wat serieuzer, dan mag dat ook op de foto terugkomen.

Kleding

Naast de gezichtsuitdrukking is ook de kleding belangrijk. Zeker bij zakelijk gebruikte foto’s is het belangrijk dat iemand er representatief en verzorgd uitziet. Maar het is ook belangrijk dat iemand zich op zijn gemak voelt in de kleding op de foto. Dat zorgt namelijk voor een passend geheel.

Achtergrond

Let op de achtergrond van de foto. Een te drukke achtergrond kan afleiden en voor verwarring zorgen. Zie je specifieke zaken op de achtergrond, denk bijvoorbeeld aan gebouwen? Dan is het belangrijk dat de achtergrond ook iets toevoegt aan de foto. Is dat niet het geval? Dan kun je beter kiezen voor een foto met een neutrale achtergrond.

Into M ondersteunt jouw organisatie met:

De inzet van social media

Communiceer gericht met klanten over (nieuwe) producten of diensten.

Meer info »

Adverteren op social media

Genereer aandacht door te adverteren via social media.

Meer info »

Prettig leesbare mailings

Digitale nieuwsbrieven met gevarieerde onderwerpen voor jouw bedrijf.

Meer info »

Marketing­­ondersteuning

Vormgeven van een goed marketing- en communicatieplan.

Meer info »