Heb je je mailbox net helemaal opgeschoond, komt er weer een hele lading nieuwe e-mails binnen. Ken je dat? Als we niet opletten zijn we het grootste deel van de dag bezig met mailtjes sturen, beantwoorden en archiveren.
Lees meer: De 3 grootste e-mailergernissen én de oplossingen
Social media worden steeds belangrijkere communicatiemiddelen. Klanten vinden via deze kanalen hun weg naar jouw kantoor. Het is een goede manier om informatie te verstrekken en om klanten aan je te binden.
Lees meer: Dít is waarom goede richtlijnen voor social media belangrijk zijn
Even snel een taak opschrijven of een telefoonnummer noteren, we doen het allemaal. Voor je het weet ligt je hele bureau vol met briefjes. Grote kans dat je die slingerende briefjes kwijtraakt of dat je niet meer weet wat nou waar bij hoorde.
We werken door corona al bijna een jaar thuis. De kantoortuin inruilen voor de rustige keukentafel leek in eerste instantie aantrekkelijk, maar inmiddels missen veel menen het contact met collega’s.
De keukentafel, de bank of een ongebouwde slaapkamer, veel woonhuizen zijn het afgelopen jaar veranderd in een kantoor. We werken thuis onverminderd hard. Maar het gebrek aan contact met collega’s, de stress van de lockdown en de chaos van het thuisonderwijs beginnen zijn tol te eisen.
Chatdienst WhatsApp komt met nieuwe gebruiksvoorwaarden. Deze gelden vanaf mei 2021. Buiten de Europese Unie (EU) gaat WhatsApp data over gebruikers delen met Facebook. Binnen de EU is dit vanwege de privacywetgeving verboden, maar in de nieuwe voorwaarden is wel een samenwerking met Facebook opgenomen.
We zijn net van start gegaan met een nieuw jaar. Dat biedt nieuwe kansen! Een belangrijke les uit het bewogen coronajaar 2020: communicatie is van groot belang. Klanten en relaties willen graag op de hoogte gehouden worden over het reilen en zeilen binnen je organisatie, bijvoorbeeld over bereikbaarheid en openingstijden.
Elk jaar op 1 januari starten veel mensen met een lijst aan goede voornemens. De eerste weken lukt het nog redelijk om ze na te komen, maar na een paar maanden ben je de goede voornemens alweer vergeten.
De kerst staat weer voor de deur. Na een bewogen jaar kijken veel mensen extra uit naar de (digitale) gezelligheid tijdens de donkere dagen. Een mooi moment om je klanten te laten weten dat je aan ze denkt.
Hackers breken steeds vaker in op Facebook-, Instagram-, of LinkedInaccounts, zowel zakelijk als privé. Ineens worden er allerlei rare advertenties op je pagina geplaatst of verzenden hackers vreemde berichten uit jouw naam.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief