Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter en Youtube. Social media zijn haast niet meer weg te denken in het dagelijks leven. Bijna iedereen gebruikt social media om met elkaar in contact te komen en te communiceren. Maar ook om mooie momenten te delen of informatie te vergaren. Voor jou als ondernemer is social media ideaal om in contact te komen met jouw klanten, contact te onderhouden en om nieuwe klanten aan je te binden.

intom social media m blox

Into M ondersteunt je bij de inzet van social media. Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter en Youtube zijn veelgebruikte manieren om met jouw huidige en nieuwe klanten te communiceren. Into M zorgt voor een strategische inzet van social media. Je communiceert gericht met klanten over (nieuwe) producten of diensten. Daarnaast kun je met jouw deskundigheid klanten binden. Bijvoorbeeld door ze te wijzen op de gevolgen van een wetswijziging. Een manier van meedenken die jouw klant zal waarderen.

Social media zijn ook een bron van informatie. Ook jouw klanten kondigen via social media bepaalde gebeurtenissen aan. Steeds vaker gaan met ‘ja’ beantwoorde huwelijksverzoeken meteen op social media. Wordt de zoektocht naar een nieuwe auto gedeeld via Twitter of aangekondigd dat een nieuwe baan is gevonden!!!

Geef jouw volgers een kijkje in de ‘keuken’. Ook daarin is social media een mooie aanvulling. Collega’s die een opleiding afronden, een bedankje van een klant of een collega die al 25 jaar bij je in dienst is. Je volgers vinden dit leuk om te weten. Zorg jij voor een mooie foto dan zorgen wij voor een aansprekende post.

 

Bekijk ook onze andere M-blox:

Adverteren op social media Mailings Marketingondersteuning

Nieuws

Verduurzaming vergemakkelijken met Positief Wonen

Veel mensen willen hun huis verduurzamen, maar lopen tegen verschillende problemen aan. Hoe zorg je voor financiering van verduurzamende maatregelen en hoe pak je de verduurzaming aan? Lees meer »

Een extra feestelijk artikel

De kerstperiode is een goed moment om extra onder de aandacht te komen bij je klanten en relaties. Je kunt hen bedanken voor het afgelopen jaar en aangeven dat je ook in het nieuwe jaar weer voor hen klaarstaat. De nieuwsbrieven die we rond de feestdagen versturen, voorzien we daarom van een leuke kerstboodschap. Dit plaatsen we in een artikel bovenaan de nieuwsbrief. Uiteraard voegen we ook een feestelijke afbeelding toe. In consumentennieuwsbrief wensen we de lezers fijne feestdagen. Deze nieuwsbrief versturen we op 15 december. In de zakelijke nieuwsbrief, die we op 4 januari versturen, wensen we lezers een mooi 2023. Lees meer »

Hoe ziet jouw kerstgroet eruit?

Met een kerst- of nieuwjaarswens via de mail kun je op een leuke en laagdrempelige manier onder de aandacht komen bij je klanten. Een mooie of grappige wens tovert een gegarandeerd een glimlach op het gezicht van je klanten en relaties in de donkere dagen voor kerst. Lees meer »

Haal meer omzet uit de klantgroep senioren

Iedere levensfase brengt andere vragen en uitdagingen op financieel gebied met zich mee. Dat geldt natuurlijk ook voor senioren. Het kan interessant zijn om extra aandacht te besteden aan deze groep (potentiële) klanten, bijvoorbeeld met betrekking tot seniorenhypotheken. Maar hoe bereik je deze klantgroep op een passende manier? Lees meer »

Waarom zie je lege velden in de rapportage?

Er is een goede reden voor de lege velden die je soms in de rapportage tegen zult komen. Dit heeft alles te maken met de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Ons nieuwe systeem is namelijk helemaal AVG-proof en daarmee toekomstbesteding. Lees meer »

Datum rapportage nieuwsbrief mei

Normaal gesproken zou de rapportage van de nieuwsbrief op 26 mei verstuurd worden, precies een week na de verzending. Dit valt echter op Hemelvaartsdag, een landelijke vrije dag. Daarom versturen we de rapportages deze maand niet op donderdag maar op vrijdag, 27 mei. Lees meer »

Aanpassingen in het template van de nieuwsbrief

De afgelopen zomer hebben we gebruikt om alle gegevens over te zetten naar ons nieuwe systeem. Zo zijn we weer helemaal klaar voor de toekomst. Lees meer »

Zakelijk gebruik van emoji’s? Ben voorzichtig

Het gebruik van emoji’s in een zakelijke context wordt door veel mensen nog steeds als onprofessioneel ervaren. Een blije smiley sturen naar een klant is misschien (nog) niet zo’n goed idee. Lees meer »

Vanaf nu heb je langer de tijd om WhatsApp-berichten te verwijderen

Voorheen kon je tot een uur na verzending een berichtje verwijderen voor iedereen in het gesprek. Als je een lullige opmerking maakte in een groepsapp of een berichtje naar de verkeerde persoon stuurde, kon je dat nog snel corrigeren. Lees meer »