In dit artikel leggen we drie verschillende mailings uit die je relatief snel en makkelijk in kunt zetten.
Gesegmenteerd mailen
Om te beginnen kijken we naar gesegmenteerd mailen. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar dat is het niet. Gesegmenteerd mailen wil zeggen dat je de mailing of nieuwsbrief niet naar je hele database stuurt, maar naar een deel hiervan. Zo kun je klanten mailen met informatie die beter aansluit bij hun levensfase en behoeften. Je kunt bijvoorbeeld een mail over de seniorenhypotheek versturen naar alle klanten die 57 jaar of ouder zijn.
De mogelijkheden van gesegmenteerd mailen zijn eindeloos. Je zou er ook voor kunnen kiezen om alle klanten die nog geen totaalrelatie zijn te mailen met een nieuwsbrief over de voordelen van een totaalrelatie. Of je mailt alle klanten die wel een hypotheek hebben afgesloten maar nog niet alle verzekeringen via jou hebben geregeld.
Kortom, je kunt dit helemaal inrichten zoals je zelf voor ogen hebt. Aan de hand van de uitgebreide rapportages kun je ook gerichte vervolgacties doen. Dit vergroot het resultaat.
Verjaardagmails
Hoe leuk is het om je klant te verrassen met een korte felicitatie op zijn of haar verjaardag. Het is een makkelijke en leuke manier om weer even onder de aandacht van je klanten te komen. Dit proces kun je goed automatiseren. Eén ding is zeker; je klanten gaan dit enorm waarderen.
Enquêtes
Wil je graag weten hoe tevreden klanten zijn? En wat je wellicht nog kunt verbeteren aan je werkwijze? Dan is het goed om via een enquête (jaarlijks) aan je klanten te vragen hoe zij de dienstverlening ervaren. Hierdoor krijg je waardevolle inzichten waardoor je de dienstverlening nog beter kunt maken.