Iedere levensfase brengt andere vragen en uitdagingen op financieel gebied met zich mee. Dat geldt natuurlijk ook voor senioren. Het kan interessant zijn om extra aandacht te besteden aan deze groep (potentiële) klanten, bijvoorbeeld met betrekking tot seniorenhypotheken. Maar hoe bereik je deze klantgroep op een passende manier?

Mailings

Een goede manier om de senioren te bereiken is via e-mail. Volgens het CBS gebruikt 96 procent van de senioren tot 75 jaar e-mail. Zij doen dit dan vooral op een computer/laptop of op een tablet.

Met het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief ben je dus al goed op weg. In de nieuwsbrief plaatsen we regelmatig een algemeen artikel over de seniorenhypotheek. In de rapportage kun je precies zien welke klanten dit artikel openen. Op die manier kun je makkelijk contact opnemen met de klanten die mogelijk vragen hebben over dit onderwerp.

Naast de artikelen in de algemene nieuwsbrief, kun je er ook voor kiezen om een aparte mailing naar senioren te sturen. De onderwerpen kun je helemaal afstemmen op de vragen van senioren. Hiervoor is het belangrijk dat je de leeftijd van je klanten goed in je systeem hebt opgeslagen.

Social media

Ook zitten de meeste senioren tegenwoordig op social media. Voor hen is Facebook het populairste kanaal. Je kunt senioren dus ook bereiken en aan je binden via posts op Facebook.

Je kunt ervoor kiezen om content te plaatsen op je eigen Facebookpagina. Op die manier heb je organisch bereik. Daarnaast is het ook mogelijk om te adverteren. Met betaalde advertenties gericht op senioren kom je extra bij deze groep onder de aandacht. Dit maakt het makkelijker om met hen in contact te komen. Dit is ook een goede manier om nieuwe mailadressen te verzamelen.

Into M ondersteunt jouw organisatie met:

De inzet van social media

Communiceer gericht met klanten over (nieuwe) producten of diensten.

Meer info »

Adverteren op social media

Genereer aandacht door te adverteren via social media.

Meer info »

Prettig leesbare mailings

Digitale nieuwsbrieven met gevarieerde onderwerpen voor jouw bedrijf.

Meer info »

Marketing­­ondersteuning

Vormgeven van een goed marketing- en communicatieplan.

Meer info »