Als ontvangers de mail met de nieuwsbrief beantwoorden, dan komt dit bericht uiteraard in je mailbox terecht. Alleen het bericht maakt een kleine omweg. Hierdoor kan het mailadres of het onderwerp van de mail op spam lijken. Het is belangrijk om te weten hoe dit werkt, want dan weet je waar je moet letten als je een reactie krijgt op je nieuwsbrief.

Subdomein

Normaal gesproken mail je vanuit je eigen domein, bijvoorbeeld Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De nieuwsbrief wordt verstuurd vanuit een subdomein, bijvoorbeeld Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dit hebben we zo vormgegeven vanuit o.a. veiligheidsoverwegingen, je eigen domein blijft dan buiten schot.

Daarnaast kunnen we er met een subdomein makkelijker voor zorgen dat nieuwsbrieven zo veel mogelijk uit de spambox blijven bij de ontvangers. We gebruiken hiervoor verschillende technische elementen. Deze hebben alleen invloed op je subdomein en dus niet op je eigen domein.

Reacties in je eigen mailbox

Maar je wil natuurlijk niet werken met twee domeinen en twee mailadressen. Daarom zorgen we ervoor dat de reacties op de nieuwsbrief – die binnenkomen in je subdomein – naar je eigen mailadres worden doorgestuurd.

Dit ziet er vaak net wat anders uit dan een gewone mail. Hoe? De doorgestuurde mail heeft vaak ‘replymail-forwarder’ als afzender, dus het mailadres is dan bijvoorbeeld Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Het onderwerp van de mail is vaak: reactie n.a.v. de nieuwsbrief. De mail van de relatie is dan als bijlage toegevoegd aan de mail van de replymail-forwarder.

Het is overigens ook mogelijk dat de mail gewoon binnenkomt zoals je bij je eigen mail gewend bent. Hoe de mail binnenkomt is afhankelijk van een aantal technische zaken.

Geen spam

Vanwege deze verschillende factoren kan de mail er soms als spam uitzien. Daardoor ben je misschien snel geneigd om de mail weg te gooien. Het is belangrijk om op deze elementen te letten voordat je op delete drukt. Het kan namelijk gaan om een reactie van een relatie op je nieuwsbrief. En die mail is natuurlijk de moeite waard om te bekijken.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Into M ondersteunt jouw organisatie met:

De inzet van social media

Communiceer gericht met klanten over (nieuwe) producten of diensten.

Meer info »

Adverteren op social media

Genereer aandacht door te adverteren via social media.

Meer info »

Prettig leesbare mailings

Digitale nieuwsbrieven met gevarieerde onderwerpen voor jouw bedrijf.

Meer info »

Marketing­­ondersteuning

Vormgeven van een goed marketing- en communicatieplan.

Meer info »