Een grote en betrokken klantenkring, dat wil toch iedereen?! Het kost tijd en aandacht om zo’n kring op te bouwen. Heb jij al een groep bestaande klanten maar wil uitbreiden? Deze vier tips helpen je op weg.

  1. Kies een specialisatie

‘Als je meer klanten wil werven, moet je een grotere markt bedienen.’ Dat klinkt als een logische stelling, maar dat is het niet. Op die grotere markt vind je namelijk ook veel meer concurrenten. Het kan juist goed zijn om je toe te leggen op een specifieke dienst. Dat zorgt voor minder concurrentie. Bovendien gaan mensen je vaak herkennen vanwege je specialisatie, dat zorgt dan weer voor meer (tevreden) klanten.

  1. Gebruik social media

Met de opkomst van social media ontstond er een hele nieuwe manier om in contact te komen met nieuwe klanten en het contact met bestaande klanten beter te onderhouden. Op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram liggen nieuwe kansen op jou te wachten!

Op al die kanalen (of een aantal die goed bij jou passen) kun je informatie delen over actuele ontwikkelingen in jouw branche. Daarnaast vinden veel volgers – en daarmee klanten – het leuk om op de hoogte gehouden te worden van het reilen en zeilen binnen je bedrijf. Ga je verhuizen? Komen er nieuwe medewerkers? Heb je iets leuks gehad van een tevreden klant? Deel het met je volgers!

Waardevolle content

Op social media maar ook op je website staat waardevolle content centraal. Volgers en klanten zijn snel uitgekeken op verkooppraatjes. Je trekt hun aandacht door ook te vertellen over de processen en achtergronden binnen je bedrijf of in je branche. Deel bijvoorbeeld leuke momenten op kantoor met collega’s of doe een interessant interview met een partner of leverancier. Zo geef je volgers, lezers en klanten echt een inkijkje in je bedrijf.

  1. Houd contact via e-mail

Door bestaande klanten regelmatig een e-mail te sturen, blijf je onder de aandacht. Zo denken klanten meteen aan jou als ze een vraag hebben of op zoek zijn naar (aanvullende) producten of diensten die jij levert. Dat levert een goede relatie op voor de lange termijn.

Daarnaast kun je nieuwe en bestaande klanten via e-mail op de hoogte houden van promoties en acties.

  1. Bouw een goede relatie op met bestaande klanten

Bij het vorige punt kwam het ook al ter sprake; een goede relatie met klanten voor de lange termijn. Dat is heel belangrijk omdat het zorgt voor meer omzet. Bovendien praten tevreden klanten ook weer met andere potentiële klanten over hun goede ervaringen. Het is belangrijk om bestaande klanten bij je bedrijf te betrekken. Vraag ze bijvoorbeeld eens wat ze van je service vinden of wat ze nog missen in jouw aanbod. Zo weet je precies hoe je bestaande en nieuwe klanten nog beter van dienst kunt zijn.

Documenten

NIEUWSBRIEF

 Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

                    

Go to top