E-mail, veel Nederlanders gebruiken het iedere dag. De een vindt het een mega handig medium, de ander gebruikt het ‘omdat het moet’ voor werk. Wat vaststaat: gemiddeld 70 procent van de Nederlanders vindt het gebruik van e-mail prettig.

Dat blijkt uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2021. Slecht vier procent van de ondervraagden vindt e-mail ouderwets. Dat terwijl er inmiddels genoeg andere (sociale) media zijn om te communiceren, zoals WhatsApp. E-mail is dus nog steeds erg populair. Extra goed nieuws als je bedenkt dat het inmiddels alweer 50 jaar geleden is dat de Amerikaanse softwareontwikkelaar Raymond Tomlinson de @ introduceerde.

Voor jong en oud
E-mail is in de afgelopen 50 jaar uitgegroeid tot een veelzijdig communicatie-, registratie- en marketingkanaal. En het wordt nog steeds veel gebruikt door jong en oud. Zo las in 2013 nog maar 11 procent van de 65-plussers e-mails het liefst op de smartphone. Inmiddels gebruiken alle Nederlanders, inclusief de 65-plussers, de smartphone het liefst om mails te lezen.

Ook jongvolwassenen gebruiken e-mail regelmatig. Zij geven aan dat zij voor belangrijke zaken liever een bericht via e-mail krijgen dan via andere sociale kanalen zoals WhatsApp of Instagram.

Top 5

Hieronder de belangrijkste cijfers uit het Nationaal E-mail onderzoek 2021:

  • Vier procent van de Nederlanders vindt e-mail ouderwets,
  • 67 procent van de Nederlanders gebruikt e-mail om aanbiedingen en exclusieve deals te ontvangen,
  • Ook 65-plussers leest e-mail nu het liefst op een smartphone,
  • 86 procent van de Nederlanders heeft zich het afgelopen jaar voor één of meerdere mailings ingeschreven,
  • 76 procent heeft het afgelopen jaar minimaal één keer iets gekocht via het kanaal e-mail.


Kortom, e-mail is ook nu nog ontzettend populair en biedt voldoende mogelijkheden voor je communicatie.

Documenten

NIEUWSBRIEF

 Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

                    

Go to top